Skip to main content

Privatlivspolitik

Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev indsamler oplysninger om deres medlemmer, frivillige og brugere. Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev er forpligtet til at beskytte medlemmer, frivillige og brugeres privatliv. I nedenstående fremgår Frivilligcenter & Selvhjælp Herlevs privatlivspolitik. Enhver som er aktiv bruger, frivillig eller medlem i Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev bør læse politikken grundigt.

Hvilke oplysninger opbevares?

Hvis man er medlem, frivillig eller bruger af Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev opbevares nogle eller alle personlige oplysninger, som følgende:

  • Fornavn
  • Efternavn, hvis man modtager frivilligbesøg i eget hjem, eller hvis man ikke har mail
  • E-mailadresse
  • Telefonnummer
  • Adresse, hvis man modtager frivilligbesøg i eget hjem, eller hvis man ikke har mail
  • Personnummer opbevares kun i forbindelse med straffe- og børneattest i relation til frivillig indsats
  • Oplysninger som Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev har modtaget via frivilligcenterherlev.dk eller på www.facebook.dk/FrivilligcenterHerlev
  • Foreningsinformation og oplysninger på foreningens kontaktperson på frivilligcenterherlev.dk i foreningsvejviseren med foreningens samtykke
  • Korte notater ift. deltagelse i selvhjælpsgrupper
  • Alder til brug for statistik
  • Tilmeldingslister

Hvad bruges oplysningerne til?

Selvhjælpsgruppedeltagere og andre brugere: til at kunne kontakte brugeren ved afbud, gruppeophør eller ved andre oplysninger, som måtte være relevante ift. deres deltagelse i gruppen.

Medlemmer: Til at kontakte medlemmet ift. lokalebooking, medlemstilbud, nyheder, kurser og anden information som Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev finder relevant for medlemmets virke i huset.

Frivillige: Til at kontakte frivillige ift. deres arbejde som frivillig i huset, til information og nyheder samt anden information som Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev finder relevant for frivilligindsatsen i huset.

Generelt: Bruges oplysningerne til udsendelse af mails, nyhedsbreve og information som er relevant ift. medlemmets, brugerens eller den frivilliges virke eller deltagelse i Frivilligcenter & Selvhjælp Herlevs tilbud.

Hvordan beskytter vi dine oplysninger?

Oplysninger som indeholder navn, mail, telefonnr., alder, gruppeemne, foreningsnavn, korte notater m.m. opbevares internt på vores fællesdrev, som har separat adgangskode. Derudover har vi adgangskode på vores individuelle it-værktøjer.

Oplysninger som indeholder særligt følsomme informationer, i form af personnummer i f.eks. børneattester, opbevares i et aflåst skab.

Hvor længe opbevares oplysningerne?

Selvhjælpsgruppedeltagere eller andre brugere: oplysningerne opbevares så længe brugeren er aktivt deltagende i et tilbud eller i maks. tre år, hvis brugeren har givet mundtligt samtykke til at opbevare oplysningerne til brug for information om andre relevante tilbud og nyhedsbreve.

Oplysningerne indgår derefter kun i anonym statistik i form af alder, gruppenavn og køn.

Medlemmer: Oplysningerne opbevares så længe medlemmet er aktivt og betaler kontingent eller i  maks. tre år, hvis medlemmet har givet mundtligt samtykke til at opbevare oplysningerne til brug for  information om andre relevante tilbud og nyhedsbreve. Oplysningerne indgår derefter kun i anonym statistik i form af foreningstype.

Frivillige: Oplysningerne opbevares så længe den frivillige yder en frivilligindsats eller i maks. tre år, hvis den frivillige har givet mundtligt samtykke til at opbevare oplysningerne til brug for information om andre relevante tilbud og nyhedsbreve. Oplysningerne indgår derefter kun i anonym statistik i form af køn, alder og indsatstype.