Log på

Log ind på din konto

Brugernavn *
Kodeord *
Husk mig

Om Os

Privatlivspolitik

 

Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev indsamler oplysninger om deres medlemmer, frivillige og brugere. Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev er forpligtet til at beskytte medlemmer, frivillige og brugeres privatliv. I nedenstående fremgår Frivilligcenter & Selvhjælps Privatlivspolitik. Enhver som er aktiv bruger, frivillig eller medlem i Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev bør læse politikken grundigt.

Hvilke oplysninger opbevares?

Hvis man er medlem, frivillig eller bruger af Frivilligcenter & Selvhjælp opbevares nogle eller alle personlige oplysninger. Her som følgende:

  • Fornavn
  • efternavn, hvis man modtager frivilligbesøg i eget hjem, eller hvis man ikke har mail
  • E-mail adresse
  • Telefonnummer
  • Adresse, hvis man modtager frivilligbesøg i eget hjem, eller hvis man ikke har mail
  • Personnummer opbevares kun i forbindelse med straffe og børneattest i relation til frivillig indsats
  • Oplysninger som Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev har modtaget via frivilligcenterherlev.dk eller på www.facebook.dk/FrivilligcenterHerlev
  • Foreningsinformation og oplysninger på foreningens kontaktperson på frivilligcenterherlev.dk i foreningsvejviseren med foreningens samtykke
  • Korte notater ift. deltagelse i selvhjælpsgrupper
  • Alder til brug for statistik
  • Tilmeldingslister

Hvad bruges oplysningerne til?


Selvhjælpsgruppedeltagere og andre brugere: til at kunne kontakte brugeren ved afbud, gruppe ophør eller ved andre oplysninger, som måtte være relevante ift. deres deltagelse i gruppen.

Medlemmer: til at kontakte medlemmet ift. lokalebooking, medlemstilbud, nyheder, kurser og andet information som Frivilligcenter & Selvhjælp finder relevant for medlemmets virke i huset.

Frivillige: til at kontakte frivillige ift. deres arbejde som frivillig i huset samt information og nyheder og andet information som Frivilligcenter & Selvhjælp Herlev finder relevant for frivilligindsatsen i huset.

Generelt: bruges oplysningerne til udsendelse af mails, nyhedsbreve og information som er relevant ift. medlemmets, brugerens, eller den frivilliges virke eller deltagelse i Frivilligcenter & Selvhjælps tilbud.

Hvordan beskytter vi dine oplysninger?

Oplysninger som indeholder navn, mail, telefon, alder, gruppeemne, foreningsnavn, korte notater mm. opbevares internt på vores fællesdrev, som har separat adgangskode. Derudover har vi adgangskode på vores individuelle it-værktøjer.

Oplysninger som indeholder særligt følsomme oplysninger i form af personnummer i f.eks. børneattester opbevares i et aflåst skab.

Hvor længe opbevares oplysningerne?


Selvhjælpsgruppedeltager eller andre brugere: oplysningerne opbevares så længe brugeren er aktivt deltagende i et tilbud eller maks. 3 år hvis brugeren har givet mundtligt samtykke til at opbevare oplysningerne til brug af information om andre relevante tilbud og nyhedsbreve.
Oplysningerne indgår derefter kun i anonym statistik i form af alder, gruppenavn, og køn.

Medlemmer: Oplysningerne opbevares så længe medlemmet er aktivt og betaler kontingent. eller maks. 3 år hvis medlemmet har givet mundtligt samtykke til at opbevare oplysningerne til brug af information om andre relevante tilbud og nyhedsbreve. Oplysningerne indgår derefter kun i anonym statistik i form af foreningstype.

Frivillige: oplysningerne opbevares så længe den frivillige er yder en frivilligindsats eller maks. 3 år hvis den frivillige har givet mundtligt samtykke til at opbevare oplysningerne til brug af information om andre relevante tilbud og nyhedsbreve. Oplysningerne indgår derefter kun i anonym statistik i form af køn og alder og indsatstype.

  • 1